fredag 27 juli 2012

Fysisk hälsa och sång...


8 dagar med ekologiska grönsaker, ägg, fisk, magert kött, kokosnötsvatten, alkaliskt vatten, vattenmelon, bananer, PH-neutraliserande ört-te, kosttillskott från Sunrider, lokal honung och oreganoolja. Jag bestämde mig för att pröva alla tips som strömmade in från de hälsomedvetna amerikaner jag träffat. (Nu är inte alla amerikaner hälsomedvetna, men de här var det.) Jag var aningen skeptisk, men tänkte att jag skulle prova allt, lite på pin kiv.


Hur har det gått då?
Förutom att allergiklumpen i halsen nästan helt är borta och att rösten hittar mer rätt, så jag slipper tampas med svullna stämband och kan ägna min övningstid åt att arbeta med områden som behöver stärkas, så mår jag allmänt bättre, är gladare och mitt matsmältningssystem fungerar bättre.
Som en inbiten skeptiker mot kosttillskott och mirakelkurer så får jag erkänna att det här fungerade. Jag mår helt klart bättre utan gluten och laktos!

Innebär det här nu att jag skall börja äta nyttigt?
Tydligen inte, idag återföll jag i gamla vanor och åt två mål med skräpmat. Kände mig genast trött och hängig och klumpen i halsen började göra sig påmind igen...
Får nog bli bra kost den här sista kommande veckan. Har en sånglektion om dagen inbokad, 25 observationstillfällen av andras lektioner och undervisar två egna lektioner. Fullt ös sista veckan i Nashville för den här gången.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar